***12 Mayıs 2016 tarihinde Dünya gazetesinde yayınlanmıştır.
- Şirket öngörü hedefleri yazılı hale getirilip, tüm çalışanlar tarafından paylaşılan ve uygulanmaya dönüştürülebilen bir inovasyon stratejisi ve hedefleri belirlenir.
- Şirket içi ve dışı bağlantıları güçlü ve etkin bir şekilde oluşturan iletişim ağı kurulur.
- Inovasyon destekleyici bir şirket organizasyon yapısı oluşturulur.
Kendi departmanında veya kendi kurduğu şirkette inovasyon yapmak isteyen yönetici veya patron nasıl bir yol izlemelidir?
Şirketin bir inovasyon stratejisi, buna bağlı hedefleri olması, tüm yönetim ekibinin hemfikir olması daha da önemlisi bu stratejinin herkes tarafından bilinen bir strateji ve hedef haline getirilmesi şart. Kurumun stratejik önceliğine inovasyon girdikten sonra, bu stratejiyi uygulamaya geçirmek için girişimci kültürünü şirket içinde oluşturmak lazım. Bu noktada insan kaynakları, iç iletişim ve kurumsal iletişim, iş geliştirme, strateji, IT, pazarlama başta olmak üzere tüm bölümlerin işbirliği içinde çalışmalarını sağlayacak mekân, süreç ve ortamı hazırlamak gerekiyor. Sadece bir bölüm bazında inovasyon süreçleri modellenmek isteniyorsa dahi, kültür değişikliği kaçınılmaz. Dolayısıyla, yöneticinin şeffaflık, işbirliği ve açık iletişimi destekleyecek bir ortam sağlaması şart.
Haziran ayının başında ilk Kurumiçi Girişimcilik ve İnovasyon Konferasına ev sahipliği yapacaksınız. Neler konuşulacak bu konferansta?
Bu konferans ortak akıl oluşturmada özel bir mekan haline gelen ATÖLYE’de, bir yandan kurumsal şirketlerin inovasyon ve girişimcilik uygulamalarını dinleme imkanı yaratacak, diğer yandan da start-up’lar, üniversiteler ve bu konuda proje yapmak isteyen şirketleri bir araya getiren bir platform olacak.
Bir Yorum Yazın